6 de juny 2011

My boat eyes

Llàstima no tenir massa gràcia intel·lectual. Quína llàstima sempre però avui més encara. Perquè aquesta tarda el meu vaixell torna a veure-hi i si en sabés, n'ompliria pàgines de poesia !!

Dalt d'una barca una brúixola es diu compàs. En els nostres dies gairebé tots els vaixells es guíen amb aparells electrònics. Ja fa temps que el compàs i els estris de medir dades d'astres són tan sols un tràmit per a passar les inspeccions de bucs. Als vaixells que he marinat per altres, per seguretat sempre ha estat així. Però puc dir que als meus, mai cap satèl·lit artificial ha vist el rumb ni ha creuat linees d'estels per mi. Amb els anys un es suavitza i quí sap si perquè ja n'hi ha prou de provar-se continuament, quí sap si per peresa, que ja no ho faci tota l'estona. De qualsevol manera situar-se en mitg la mar sense tecnologia digital serà sempre una cosa molt gratificant. Ara vaig cap a una etapa marinera nova, però no crec que renuncii facilment a sentiments tan antics i poderosos.

Així que, el compàs és un instrument fonamental per a la navegació. Són els ulls del vaixell, la única forma de conèixer el nostre rumb, que és cap a on anem... És un dels estris que més il·lusió fan. En arribar al Narinan, poc a poc descobria cada part. De seguida vaig veure'l, tapat, i vaig correr a obrir-lo. Com seria, com estaria, de quín fabricant seria?! Vaig llevar-li la tapa i txof. Quína tristor veure només el forat. No era guerxo, ni guenyo, tort, ni estràbic. L'ull no hi era i vaig viure-ho amb l'angunia de quí veu un globus ocular buït, raspat.
Tinc un amic disposat a fer bò tot el que li passa. El plagio tant com puc i a mida que han passat els mesos he trobat que no tenir ull era del millor que li podia passar al Nari. Amb la comprera que tinc no m'ha costat massa imitar a en Xisco. En tindria un de nou de trinca !!
El primer moment en que ha d'estar a bord és a l'inspecció d'aquest dijous proper. L'acabo d'instal.lar. Al vaixell li falten un parell d'anys per fer patxoca del tot, però de moment ja té un ull preciós, gros, negre, i català !

Pels amics barcaires,
l'he encarregat a Autonàutic. És una casa d'aquí, que fabriquen compassos per  a la navegació, de qualitat i reparables. Han aguantat molt bé el moment kenneth, que és aquesta mania de seguir-ho tot, personalitzar-ho tot, demanar veure-ho tot i que t'expliquin tot. Anar quan l'ensambléssin i si ademés podia ser en dissabte, doncs millor... m'ho han aguantat tot. Venen al vaixell a revisar els desviaments, t'hi fan revisions...

Ara miro cap allà a on s'hi posen els compassos i el veig, nou, lluent, jove i esperant.






It was very sad when I opened the compass case on board and there wasn't any. 
The compass is the only way to see where you are sailing to and my boat was blind. 
After these months and before next thursday's boat inspection a compass had to be in. 
I have just installed a brand new one !!  

It will be a couple of years 
for the boat to be really beautiful, 
but we've got big nice eyes since today.

Now I look where compasses use to sit on board and I see him, young, shiny and waiting. 









2 comentaris:

  1. Aquet vaixell a vist la salvacio. Pobre, quin munt de musclos que tenia enganchats.
    Una abraçada, seguirem les feinas amb ganas de veurel navegan de nou alegrament

    juli i veronica

    ResponElimina